Rondkijken   8 comments

Op mijn vorige web-log, heb ik ooit eens een foto geplaatst van het kerkje van Wittewierum, en belooft dat ik die eens van de voorkant zou fliepsen.

( is dat al weer zolang geleden ?  )

Nou, hier is die dan.

De pastorie zag er bewoond uit.

Of het kerkje nog gebruikt wordt ?

Hij is wel aan wat onderhoud toe, zo leek het.

Een volgende keer wat meer over de naam Wittewierum, én de kerk.


Posted augustus 20, 2010 by rondomgrunn in Rondom

8 responses to “Rondkijken

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hij is nog niet eens zo gek lang geleden gerestaureerd. Vorig jaar verscheen er nog een speciaal nummer van Oude Groninger kerken over dit gofdshuis.

  2. Mooie foto !!
    Het oude kerkhof is er mooi bij…
    Zou wel eens in het kerkje willen kijken, las dat het gerestaureeerd in bij de vorige reactie…zou toch zonde zijn als zoiets verloren zou gaan.
    Maar vaak zijn ze niet open en das jammer, lijkt me leuk om te fotograferen.
    groetjes en gezellige zaterdag.

  3. De gebouwen zijn wel mooi. De tuin lijkt inderdaad wat vervallen.
    Fijn weekend.

  4. Wittewierum …., even denken …., waar ligt dat ook al weer? Ik ben er ooit eens geweest, kon er wel een begraafplaats vinden, maar geen kerk; niet goed gekeken dus.

  5. Dat kerkje lijkt me nog wel eens een bezoekje waard.
    Het lijkt me in elk geval geen kerkje van dertien in een dozijn.

  6. Hoi Trees
    Soms is verval ook mooi….!!!
    En dan is het verleden opeens veel interessanter.
    Gr Henk..En nog een fijn weekend

  7. Ik hou ook wel vaervallen gebouwen.
    Het is trouwenseen mooie bouwwerk.
    Vooral foto 2 spreekt me erg aan.

  8. heeee ik vind dit wel een hele leuke blog. Kerkjes zijn altjd bijzonder he?
    Bevalt het je hier beter dan bij weblog?
    groetjes

Geef een reactie

