Wegslak – Duif weg   5 comments

Tijdens het rondje van zaterdag, zag ik twee wegslakken.

Nou ja, dacht ik, wat doen die nu met een zilveruitje ?

Toen ik dichterbij kwam was het toch iets anders, …heb ze maar met rust gelaten.

Thuis heb ik het even opgezocht, wist van deze manier van   ” samenspel ” dus niets af.

Weer wat geleerd.

Een eind verder allemaal geplukte veren van een duif.

Natuurlijk ben ik op dat moment nieuwsgierig wie de “dader ” zou kunnen zijn, maar er was geen visite kaartje achtergelaten.

Een Havik misschien ?

Het zou kunnen, die zit hier in de buurt.

Maar helaas nog nooit gezien.

Posted augustus 18, 2010 by rondomgrunn in Natuur

5 responses to “Wegslak – Duif weg

Subscribe to comments with RSS.

  1. Die wegslakken kunnen grote jongens (en meisjes) worden, las ik bij wikipedia.
    Wat de duif betreft: tja, het leven is hard … ik heb vanmiddag gedetailleerde video-opnamen gemaakt van door de kleine zonnedauw gevangen waterjuffers. ’t Is hard, maar de zonnedauw moet ook leven …, net als die vermoedelijke havik.

  2. Och, het is zo leerzaam dat fotograferen. 🙂
    Ik leer tenminste iedere keer weer of zelf of van jullie.

  3. Hoi Trees,
    Ik zag nu pas dat je een nieuwe weblog hebt. Tja, ik loop een beetje achter, het bloggen staat hier tijdelijk op een laag pitje…kom er niet zo aan toe. Komt wel weer hoor. Maar heel fijn om te zien dat jij toch weer aan het bloggen bent, ik kom weer regelmatig langs hoor om van je foto’s te genieten.

  4. Ze kunnen dat geslijm heel lang volhouden die slakken. ’t Is en blijft een vreemd gezicht.

  5. Hoi Trees
    Ik dacht:
    “Ja…Wij barsten hier van de slakken..Maar wat weet ik eigenlijk van ze?”.
    Gr Henk

Geef een reactie

